Наш власний життєвий досвід свідчить, що природа людей різна, залежить від їх схильностей, розмаїття думок, почуттів і цілей. Відповідно до цієї різноманітності людської природи, є чотири Шляхи Йоги, які враховують схильності людей.
Наша Самосвідомість (наша Атма) виникає з Божественної Свідомості (Параматма). ПриродоюБожественної Свідомості є блаженство (Ананда), і тому, що наша внутрішня Свідомість є частиною Божественної, кожна людина прагне бути щасливою. Всі, незалежно від того,чи вірять вони в Бога, чи ні, чи усвідомлюють вони це, чи ні, в кінцевому рахунку, прагнуть до щастя.
Ми не можемо знайти справжнє і вічне блаженство (Ананда) у зовнішньому світі. Воно знаходиться всередині нас. Справжнє і тривале блаженство можна здобути тільки через мудрість, медитацію та Божественну милість, і досягти її може тільки той, хто шукає і прагне з щирим серцем. Божа благодать скрізь із нами в будь-який час, так само, як завжди світить сонце, хоча небо може бути вкрите хмарами. Для того, щоб усвідомлювати Бога й відчувати Його милість, ми повинні вигнати хмари невігластва з нашої свідомості.
Ці чотири шляхи Йоги не є окремими шляхами. Кожен шлях тісно пов'язаний з іншим. Коли ми думаємо про Бога і сповнені любові до наших побратимів-людей і до природи, ми -Бхакті Йоги. Коли ми захищаємо інших і допомагаємо їм, ми - Карма Йоги. Коли ми медитуємо і виконуємо Йога практики, ми – Раджа Йоги; і коли ми розмірковуємо про сенс життя і досліджуємо прагнення до істини і реальності, ми - Г’яна Йоги.